Hardsellové kampane vám z krátkodobého hľadiska síce pomôžu rýchlejšie predať vaše produkty a služby, avšak z dlhodobého hľadiska nebudujú značku.
Neprezentujú jej hodnoty, víziu a postoje. Preto niektorí klienti po rokoch výpredajových kampaní zistia, že nemajú brand. Jediný dôvod, pre ktorý si zákazníci totiž kúpia ich produkt, je nízka cena v období výpredaja.
Avšak na to, aby ste vybudovali úspešnú značku, je dôležité dlhodobo komunikovať rôznorodé dôvody, kvôli ktorým je vaša značka lepšia než konkurenčné a zákazník by ju mal uprednostniť. Iba tak si môžete so zákazníkom vybudovať dlhodobý vzťah, z ktorého budete ťažiť aj v horších hospodárskych časoch.
Skôr, než sa pustíte do budovania značky, je potrebné si ujasniť, akú úlohu zohráva vaša značka v životoch spotrebiteľov, aký je jej pozicioning, či tone of voice a akými rôznorodými aktivitami chce svoje postoje deklarovať. Potrebujete komunikačnú stratégiu.
Case study
Tuli – Unofficial offices
Vytvorili sme komunikačnú stratégiu línii office nábytku od Tuli
Tuli, slovenská značka, ktorá sa preslávila pohodlnými tulivakmi, rozšírila svoje portfólio o sedací nábytok do kancelárskych priestorov. Rovnako ako vaky, aj tieto produkty nesú rukopis Tuli a sú typické svojou pohodlnosťou či oblými tvarmi.
Najprv sme analyzovali aktuálnu situáciu na trhu
Pri vytváraní komunikačnej stratégie sme zohľadnili nielen charakter produktov. Rovnako dôležitá bola analýza aktuálnej situácie v office segmente, ktorý sa vďaka pandémii výrazne zmenil. Zamestnanci sa ani s odstupom času späť do kancelárii nehrnú a uprednostňujú prácu z domu. Z veľkej miery za to môže aj vzhľad kancelárií, ktoré sa s domácim pohodlím nemôžu porovnávať.
Našli sme príležitosť
Výhodou kancelárskeho sedenia od Tuli je dizajn výrobkov. Vďaka moderným farbám, oblým tvarom a praktickým vychytávkam dokážu navodiť pohodovú atmosféru aj v tých najsterilnejších priestoroch. Office produkty od Tuli sme preto vďaka stratégii vyslali na dôležitú misiu. A to spríjemniť všetky strohé kancelárie.
Stratégiu sme vyjadrili claimom
Poslanie značky sme vyjadrili claimom „unofficial offices“. Všetky komunikačné aktivity, ktoré bude v budúcnosti značka realizovať, by mali byť v súlade s týmto jej poslaním. A nezáleží na tom, či je to polep stánku na nábytkárskom veľtrhu, leták, alebo reklamná kampaň.
V súlade so stratégiou sme navrhli produktový katalóg
Správne nastavená komunikačná stratégia dokáže predurčiť, akým spôsobom sa majú vaše produkty a služby prezentovať bez ohľadu na médium. Vďaka nej sa budete vedieť rozhodovať, v akých časopisoch inzerovať, ktoré eventy sponzorovať alebo dokonca s akými influencermi sa spojiť.
V prípade Tuli sa stratégia odzrkadlila aj v produktovom katalógu. Kým katalógy iných značiek prezentujú výrobky prioritne cez dizajn, Tuli katalóg ukazuje produkty ako súčasť neformálnych situácií, ktoré sa denne odohrávajú v kanceláriách po celom svete. Či už sú to gratulácie k narodeninám, coffee break s kolegami, alebo krátka hra so štvornohým miláčikom.
Komunikačnú stratégiu sme vytvorili aj pre:
Radi vytvoríme komunikačnú stratégiu aj vašej značke
Keďže ide o rozsiahlejšiu prezentáciu pozostávajúcu z konkrétnych vizuálnych ukážok, na jej prípravu zväčša potrebujeme aspoň 4 týždne. Prezentácia komunikačnej stratégie obsahuje:
- Analýzu trhu a komunikácie konkurencie
- Zadefinovanie pozicioningu a tone of voice
- Identifikácia vhodného USP (unique selling proposition)
- Návrh claimu
- Konkrétne kreatívne návrhy na online aj offline reklamné kampane a aktivity, ktoré by značka mala začať realizovať v súlade so stratégiou