Ako robíme

Naming & Branding

Naming & Branding

Žiadna značka sa nezaobíde bez zvučného názvu a modernej vizuálnej identity. Preto, ak práve začínate podnikať, zbystrite pozornosť.

Názov a vizuálna identita sú kľúčové záležitosti, ktoré dokážu predurčiť celú ďalšiu komunikáciu značky vrátane jej pozicioningu alebo tone of voice. Preto ich v žiadnom prípade netreba podceňovať. V ideálnom prípade je vhodné spojiť naming a branding s tvorbou kreatívnej komunikačnej stratégie.

Naming a Branding idú ruka v ruke

Plánujete vytvoriť úplne novú značku? Pomôžeme vám ju vybudovať od piky. V prvom kroku navrhneme názov a následne logo a celú vizuálnu identitu. Je dôležité si uvedomiť, že názov a identita by mali vo výsledku spolu „hrať“ a vzájomne sa podporovať. A to sa dá dosiahnuť len ťažko, pokiaľ tieto dve činnosti rozdelíte. Už pri tvorbe názvu je dôležité zohľadňovať aj to, ako chce značka v budúcnosti pôsobiť a akú má víziu. Aj preto najradšej robíme Naming & Branding ako balík.

Váš projekt si vyžaduje individuálny prístup.
Tak sa o ňom poďme porozprávať.

Názov a identitu od nás má aj značka vitamínových vôd pre domácich miláčikov

Zloženie vody je starostlivo vytvorené veterinárkou a práve vďaka tomu dokáže domácim miláčikom skutočne pomôcť predchádzať rôznym zdravotným problémom. Vedecký základ a odbornosť sú kľúčovými atribútmi, na ktorých chce značka v budúcnosti stavať. Preto sa stali aj kritériami, ktorým sme podriadili tvorbu názvu, loga a vizuálnej identity.

Skutočnosť, že ide o rozumnú voľbu pre zdravie vášho zvieracieho parťáka, sme dostali do samotného názvu značky ZooLogical. Odbornosť, ktorá sa skrýva za vývojom produktu, sme podporili tiež vizualitou. Aj z toho dôvodu sú napríklad vitamíny zobrazené na obale matematickým spôsobom.

S namingom a brandingom sme pomohli aj developerskému projektu

V Rovinke čoskoro vyrastie nový moderný bytový komplex. Nachádzať sa bude na Slnečnicovej ulici, čo nás inšpirovalo pri tvorbe názvu. Aby sme podporili ľahšiu zapamätateľnosť projektu, vytvorili sme mu názov a identitu, ktorá ho jasne spojila s jeho unikátnou adresou. A tak vznikol Floret.

Tvar okvetného lístka slnečnice sme využili aj v logu projektu. V jeho vnútri sme linkami naznačili križujúce sa cesty, ktoré svojim tvarom pripomínajú písmeno „F“.

Chce to výraznejšiu zmenu značky?

Radi vám pomôžeme aj s „faceliftom“ loga alebo celkovým redefinovaním vizuálnej identity.

Podobne, ako sme pomohli neziskovej organizácii Nexteria – tá prepája študentov s odborníkmi z praxe a vďaka tomu buduje na Slovensku novú generáciu lídrov a líderiek. A keďže komunikuje najmä na mladých, potrebovala sviežu modernú vizuálnu identitu, ktorou by ich dokázala zaujať. Ako sme sa toho chopili, si môžete pozrieť vo videu.

Názov už máte, ale chýba vám logo a identita? Žiadny problém.

Týmto spôsobom sme spolupracovali s Public Leadership Academy, ktorej cieľom je zlepšovať kompetencie ľudí pracujúcich vo verejnej správe. Ide o vzdelávací program, ktorý v sebe kombinuje poznatky z rôznych sfér. V identite preto pracujeme s farebnými blokmi, ktoré sa vrstvia tak, ako zručnosti, ktoré absolventi programu nadobudnú.

Postaráme sa aj o prehľadnú navigáciu vo vašej budove

Nová budova SKY PARK Offices, ktorá je súčasťou oceňovaného projektu SKY PARK by Zaha Hadid, zaujme na prvý pohľad. Jej developer, Penta Real Estate, s nami spolupracoval na tvorbe dizajnových prvkov značenia a navigácie v jej interiéri.

V návrhu dizajnu sme vychádzali z charakteristickej črty budovy – tektonických posunov jej fasády. Kľúčovým prvkom sa stali tri posunuté horizontálne rezy, ktoré vytvárajú moderný glitch efekt. Nápisy a číslice sú navyše doplnené vodorovnými čiarami, ktoré znázorňujú miesta tektonických posunov a jednotlivé poschodia budovy. Tento princíp sme uplatnili pri všetkých navigačných nápisoch a čísliciach na jadrách, schodiskách, aj v podzemnom parkovisku. Všetky prvky boli navrhované s dôrazom na jasnú čitateľnosť a zrozumiteľnosť pre návštevníkov budovy.

Ikony navigačných prvkov a označní miestností sú tvorené jednoduchými čiarami a dizajnované v presnej, štvorcovej mriežke.

Čo môžete očakávať, keď sa dohodneme na spolupráci?

 Naša prezentácia namingu obsahuje:

  • Minimálne 3 návrhy názvov s explikáciami, ako sme k nim dospeli a prečo si myslíme, že budú fungovať
  • Overenie ochranných známok
  • Preverenie voľných webových domén v závislosti od trhov, na ktorých plánuje značka pôsobiť
  • Preverenie originality navrhovaných názvov na sociálnych sieťach
  • Naznačenie ďalšej rozvíjateľnosti komunikácie, ktorá sa dokáže odvíjať od jednotlivých názvov

Naša prezentácia vizuálnej identity obsahuje:

  • Minimálne 3 návrhy loga s explikáciami, ako sme k nim dospeli a prečo si myslíme, že budú fungovať
  • Ukážky rozvíjateľnosti loga a jeho aplikácie v rôznych situáciách
  • V ďalšom kroku rozpracujeme vybrané logo a vizuálnu identitu do dizajn manuálu
Kristína Tašká
Founder ZooLogical

S Ivou a Mišom sa osobne aj pracovne poznáme už dlhý čas, a preto, keď som spúšťala nový projekt, tak som sa na nich obrátila s absolútnou dôverou. Nesklamali a celý produkt nesie pečiatku ich kvality - od namingu, cez dizajn obalu až po celú vizuálnu komunikáciu. Pri našej práci je dôležitý aj prístup a ten ich, kamarátsky a zároveň profesionálny, mi vyhovuje, pretože vtedy vznikajú najlepšie nápady.

Tomáš Hasala
CEO Nexteria

Sme hrdí na to, že vďaka Kreatívnej Dvojici môže mať aj slovenská neziskovka dizajn na svetovej úrovni. Zjednotenie vizuálnej identity nám pomôže efektívnejšie komunikovať všetky naše aktivity a osloviť študentov, ktorí vnímajú imidž a dizajn veľmi citlivo. Ďakujeme!