Katarína Tatranská, Ortodoncia Klostermann
TímMichal Hornický
Iva Hornická Pacoňová
Karin Hykšová
Dominik Herceg
Ads of the World, Horizont Austria, Ad Addict, Marketing & Media, Foe, Refresher, Stratégie, Pretlak, Marketeris, Nitschneider & Partners
OceneniaEPICA Awards - bronz
EPICA Awards - shortlist
Caples - 2 x shortlist
EFFIE Slovakia - shortlist
275 % nárast záujemcov o neviditeľný strojček
Zadanie znelo jasne. Dostať do povedomia mladých ľudí, že Ortodoncia Klostermann ponúka liečbu neviditeľnými strojčekmi.
Mladí si dávajú na svojom výzore mimoriadne záležať, preto sme sa rozhodli, že na výhody neviditeľného strojčeka poukážeme cez jeho estetický rozmer. Veď na rozdiel od fixného strojčeka, s neviditeľným žiadne nepríjemné spomienky mladým nehrozia.
Tí, čo niekedy nosili fixný strojček, o tom vedia svoje. Napríklad aj taký Bad Luck Brian – chalan, z ktorého tínedžerskej fotky, na ktorej má strojček, sa dodnes smeje celý svet. Známe meme sme preto použili ako ústredný motív kampane.
Od začiatku sme vedeli, že použitie celosvetovo známeho meme na billboarde bude vyvolávať pochybnosti, či na to máme licenciu. Porušovanie autorských práv je totiž vec, ktorá sa pravidelne rieši v súvislosti so slovenskou reklamou. Prirodzené pochybnosti marketérov sme preto chceli využiť ako nástroj, ktorý pomôže okolo našej kampane rozprúdiť diskusiu a ešte viac ju tým zviditeľní.
Briana sme preto hneď na začiatku kampane požiadali, aby nahral video, v ktorom potvrdí oficiálnosť spolupráce medzi ním a Ortodonciou Klostermann. Nasledovalo podhodenie kampaňového vizuálu v najväčšej slovenskej marketérskej skupine. Netrvalo dlho a stalo sa presne to, čo sme čakali. Marketéri bez akýchkoľvek dôkazov tvrdili, že Ortodoncia použila meme s Brianom nelegálne. Prišiel čas zverejniť video s Brianom.
Aby sme našu kampaň dostali k našej cieľovke, ponúkli sme ho najrelevantnejšiemu médiu pre mladých – Refresheru. Vďaka tomu, že sme redakcii dodali exkluzívny content, začala sa o celú kauzu prirodzene zaujímať a bezplatne ju medializovať.
Mediálne výsledky
Vďaka tomuto premyslenému postupu získal jeden bratislavský bigboard celoslovenský dosah a doručil informáciu o neviditeľnom strojčeku a značke Ortodoncia Klostermann k viac ako 125 000 mladým ľuďom.
Neplatený článok o kampani bol dva dni tretím najčítanejším článkom na Refresheri. Celkom si ho prečítalo približne 18 000 ľudí (z čoho 84 percent bolo z našej cieľovej skupiny 18 – 35 rokov).
Neplatený príspevok na Instagrame @refreshersk, ktorý zobrazoval celý bigboard aj s logom a webom klienta, videlo až 125 000 mladých. Lajklo ho viac ako 11 900 z nich.
Zadarmo sme sa dostali aj do Fresh news, v ktorých sa objavila viac než 60 sekundová reportáž o kampani (viac ako 19 000 videní na YouTube).
Refresher celý príbeh bigboardu prerozprával aj na svojom Tik Toku. Pozrelo si ho viac ako 136 000 unikátnych ľudí, ktorí mu dokopy venovali vyše 1 000 hodín pozerania. Tento príspevok patrí medzi najúspešnejšie tik toky na profile Refreshera.
Toto všetko predstavuje mediálnu hodnotu 19 300 eur ktorú sme týmto pre klienta získali zadarmo.
Obchodné výsledky
Kampaňou sme splnili aj obchodné ciele, ktoré nám klient zadal. Pôvodné KPI – zvýšenie počtu záujemcov o vstupnú konzultáciu o 150 % sme ďaleko prekročili. Výsledkom kampane je zvýšenie počtu záujemcov až o 275 %.
„Priemerne získa naša ambulancia za mesiac asi 24 záujemcov o vyšetrenie. Stanoveným KPI pre agentúru bolo zvýšiť toto číslo o 150 percent, čo predstavuje 60 leadov mesačne. Tento cieľ sme prekročili už počas prvých troch týždňov kampane. Záujemcov o vyšetrenie sme napokon získali 135.“
Katarína Tatranská, Ortodoncia Klostermann