ZOMRI

ZOMRI taška

Tím

Michal Hornický
Iva Hornická Pacoňová
Juraj Žáček
Sim Šebestová

Ocenenia

Zlatý Klinec - striebro
Digital Pie - shortlist

Ako sa dnes robí skutočne virálne agentúrne selfpromo

Našim cieľom bolo zviditeľniť Kreatívnu Dvojicu – doposiaľ neznámy pár šikovných marketérov, ktorý tvorí art director Mišo a copywriterka Iva. Chceli sme sa dostať do povedomia verejnosti a získať dostatočne veľkú publicitu na to, aby nám priniesla prvých klientov.

Vedeli sme, že nechceme len článok v Stratégiách, aké sa píšu o nových agentúrach. Rozhodli sme sa, že skúsime využiť Zomri, ktorého zásah je porovnateľný s našimi najčítanejšími denníkmi či portálmi a komerčné spolupráce sa na ňom takmer vôbec neobjavujú. Práve preto, že Zomri sa bežne do spoluprác nehrnú, bola naša situácia náročná. Museli sme vymyslieť spôsob, ako adminov zaujať natoľko, že správu o nás budú chcieť sami dobrovoľne uverejniť.

Čo sme spravili?

Stránke Zomri sme dali k jej 3. narodeninám darček. Využili sme vtedy pomerne neopozeranú funkcionalitu Facebooku, ktorou sú rôzne zábavné filtre na fotky a videá. Vytvorili sme filter, ktorý nasadí fanúšikovi na hlavu virtuálne vrece Zomri presne tak, ako ho nosia jeho admini. Ak sa fanúšik s takýmto filtrom nahrá na video, zmutuje aj jeho hlas. Presne ako to robili praví admini. Vedeli sme, že pre Zomri je to WOW obsah, ktorý budú zdieľať a preto sme k filtru nahrali aj video, ktoré vysvetľuje funkcie filtra cez najobľúbenejšie Zomri témy. Hneď na začiatku sme sa predstavili ako Kreatívna Dvojica a vystupovali sme v tričkách s naším logom. Aj keby človek video nedopozeral do konca, zachytí náš názov. Zomri nás označilo v popise videa, takže sa ľudia mohli hneď prekliknúť na našu stránku. Touto taktikou sme „hackli“ Zomri a získali sme exkluzívny mediálny priestor úplne zadarmo.

Čo sme dosiahli?

Vďaka videu na Zomri nás spoznalo viac ako 52 tisíc ľudí. Video si všimol aj Refresher, ktorý o ňom napísal článok, reportáž o filtri zaradil do svojej relácie FreshNews a zdieľal na všetkých sociálnych sieťach. Tak sme získali ďalšiu publicitu zadarmo. Jej cenníková cena by bola 12 800 Eur. Dokopy sa o Kreatívnej Dvojici dozvedelo 150 000 ľudí. Na našu stránku v období uvedenia videa prišlo 1 378 ľudí a získali sme 6 dopytov na marketingové služby. A to všetko sa nám podarilo s budgetom 0 Eur.